Блог

Мертвий гіперказуал, відмова від Slipspace Engine та тренди мобільних креативів: головні ігрові новини тижня

Олександр Ши (Alexander Shea), глава видавничого відділу Voodoo, заявив, що «Гіперказуал мертвий», 343 Industries втратили майже 100 працівників і відмовились від рушія Slipspace Engine, Electronic Arts закриває мобільні Apex Legends та Battlefield, а також інші новини цього тижня, — розповідаю, що відбулось в ігровій індустрії за цей тиждень.

Голова видавничого напряму Voodoo: «Гіперказуал мертвий»

Схоже, французький паблішер Voodoo не вірить у потенціал гіперказуальних ігор. Олександр Ши (Alexander Shea), який очолює видавничий напрям компанії, під час конференції PGC London 2023 заявив, що цей жанр мертвий.

Як аргумент Ши зазначив, що жодна гіперказуальна новинка Voodoo не змогла досягти серйозного успіху минулого року. Справді, популярними були тільки ті тайтли, які компанія випустила ще до 2022-го.

Voodoo тривалий час спеціалізувалася на гіперказуалі. Наприкінці минулого року вони заявили, що почнуть також видавати казуальні та гібридні проєкти.

Bloomberg: 343 Industries втратила майже 100 працівників і відмовились від рушія Slipspace Engine

Журналіст Джейсон Шрайєр (Jason Schreier) з Bloomberg з’ясував, як змінилася ситуація в 343 Industries після того, як Microsoft оголосила про масштабні звільнення.

За інформацією Шрайєра, студія втратила щонайменше 95 фахівців, серед яких були десятки ветеранів. На тлі скорочень до кінця не ясно, що тепер чекає на франшизу Halo. Втім, керівники Xbox заявили співробітникам, що 343 Industries далі відповідатиме за Halo, але, можливо, їй доведеться розробляти ігри спільно з іншими студіями.

Джерела Шраєра кажуть, що 343 Industries (Halo Infinite) вирішили відмовитись від свого внутрішнього рушія на користь Unreal Engine. У цьому немає нічого дивного, багато великих студій відмовляються від in-house технологій на користь Unreal Engine (нова частина The Witcher буде на UE, рімейк Yakuza також на UE, тому що їх рушій «вже застарів»).

Усе менше і менше студій можуть дозволити собі роботу на своїх рушіях — це дуже дорого, невиправдано важко та ризиковано. Для того, щоб робити конкурентоспроможні технології, потрібно наймати кращих інженерів, платити їм високі зарплати й, що найважливіше, розвивати таку складну річ, як R&D.

До того ж використовуючи Unreal Engine, студії можуть починати наймати досвідчених розробників, які вже працювали з рушієм.

Коли у вас є свій внутрішній рушій і, не дай боже, своя мова програмування, новому співробітнику потрібно буде звикати до ваших інструментів, які можуть бути далекі від стандартів індустрії. Окрім цього, будь-який досвідчений співробітник, що залишить компанію, — це ще дуже серйозна втрата, яку майже неможливо заповнити навіть протягом року.

Також вам потрібно постійно підтримувати кілька продуктів — рушій, редактор, IDE. Все це вимагає людських ресурсів, апаратних ресурсів (білд-машини) та величезної кількості часу.

Важливо писати та актуалізувати документацію, про яку майже завжди забувають, через що робота з внутрішніми технологіями перетворюється на похід до «хранителя мудрості», які 10 років тому писали якусь систему.

Гарних внутрішніх рушіїв не так багато, і незабаром їх стане ще менше. Не хотілося б мати монополію одного рушія, але тут ситуація нагадує ринок операційних систем. Чим складніше програмне забезпечення, тим менше на ринку гравців і тим менше свободи на ньому. Тут вихід один — адекватне регулювання та субсидування дрібніших гравців.

Electronic Arts закриває мобільні Apex Legends та Battlefield

Electronic Arts (EA) вирішила відмовитися одразу від двох мобільних проєктів. Вони оголосили, що Apex Legends Mobile перестане працювати 1 травня 2023 року, а Battlefield Mobile так і не вийде в реліз.

Також компанія повідомила, що розпускає студію Industrial Toys, яка працювала над Battlefield Mobile. За даними Bloomberg, внаслідок закриття студії роботу можуть втратити понад 60 людей. Втім, представник EA повідомив, що компанія запропонує як мінімум частині співробітників перейти на інші проєкти.

Окремо EA розповіли, що переносить реліз Star Wars Jedi: Survivor — з 17 березня на 28 квітня 2023-го.

AppLovin: Тренди мобільних креативів

AppLovin проаналізував інформацію з креативів на основі 52,3 млрд показів, 22,4 млрд кліків, 267 млн завантажень та 200+ додатків.

Зібрав головні тези: 

  • Кастомізація добре відпрацьовує у креативах. Креативи з перетворенням і реновацією показують у 75% випадків найкращі результати.
  • Креативи з драматичним наративом відпрацьовують для соціального казино на 65% краще за середнє значення, а для стратегій — на 155% краще.
  • У 2022 році в креативах з голосом почала використовуватися AI-озвучка. Кількість креативів з таким типом озвучення зросла до 29% від загальної кількості (з 0% у 2021 році).
  • Match-механіка, реновація та малювання ліній добре працювали в Playables у 2022 році.
  • Креативи з демонстрацією провалу та потреби, в середньому, показують результати краще.
  • Стратегії — жанр з найбільшою кількістю міслидів, або креативів, що не відображають реальний геймплей.

Більше новин зі світу розробки ігор читайте в моєму Telegram-каналі