Блог

Які розробники зараз потрібні: технології, рейти, країни-замовники

Tech-гіганти на кшталт Google та Microsoft звільняють десятки тисяч співробітників — і натомість активно інвестують у розробку штучного інтелекту. Чи означає це кризу в IT-галузі? Які розробники зараз потрібні? Як зберегти замовників і знайти нових?

Ми в Red Jumpers Agency проаналізували статистику запитів від клієнтів за минулий рік та ділимось відповідями на питання в статті.  

Масові звільнення в tech-галузі: причини та наслідки

Торік топові технологічні компанії звільнили більш ніж 70 000 співробітників по всьому світу. Зокрема, 18 000 — Amazon, 12 000 — Alphabet (материнська компанія Google), 11 000 — Meta, 10 000 — Microsoft. Ланцюгова реакція спричинила низку скорочень і у підрядників: виробників деталей, а також рекламних, консалтингових, маркетингових агенцій.

З чим пов’язана така хвиля звільнень? Якщо коротко — з глобальною рецесією, викликаною пандемією коронавірусу. А точніше, з помилковою стратегією, яку обрали більшість топбрендів у 2020 році.

«На початку пандемії COVID-19 світ швидко перейшов в інтернет, і сплеск електронної комерції призвів до надзвичайного зростання доходів, — написав у пояснювальному листі до співробітників голова Meta Марк Цукерберг. — Багато людей передбачали, що це буде постійне прискорення, яке триватиме навіть після завершення пандемії. Я теж, тому ухвалив рішення значно збільшити інвестиції. На жаль, відбулося не так, як я очікував».

Схожі повідомлення опублікували керівники інших топових корпорацій.

Заступник декана Школи менеджменту MIT Sloan Майкл Кусумано так пояснює тенденцію. Для оцінки інвестиційної вартості технологічних компаній зазвичай використовують суму доходу на одного працівника. Оскільки в період COVID-19 бізнес активно наймав персонал, цей показник знизився, а поточна рецесія тільки погіршила ситуацію. Підвищити дохід допомагають масові скорочення.

Що це означає для споживачів і галузі? Спойлер: нічого особливого.

  • По-перше, у відсотковому співвідношенні кількість скорочених працівників не така, що вплине на роботу бізнесу. Так, 12 000, звільнених в Alphabet — це всього 6% від загальної кількості співробітників. Схожа статистика і в інших компаніях.
  • По-друге, зважаючи на стрімкий розвиток штучного інтелекту, компанії воліють інвестувати в розробку AI-продуктів (а це означає і нові робочі місця для девелоперів). Найгучнішою подією останніх місяців стали плани Microsoft інвестувати 10 мільярдів доларів у OpenAI — творців чат-боту ChatGPT. Аналогічні плани має Alphabet, яка нещодавно представила свою відповідь на ChatGPT — бота Bard.

Статистика запитів на розробників у 2022 році

Те, що розробники продовжують бути потрібними, підтверджує й досвід Red Jumpers Agency. За допомогою нашої партнерської мережі компанії знаходять спеціалістів із потрібною експертизою або продають девелоперів, що сидять на бенчі.  

У 2022 році ми отримали від клієнтів понад 600 запитів і проаналізували їх за основними критеріями.

Мови програмування та технології

Одна з найрізноманітніших категорій: клієнти звертались до нас як за популярними, так і за рідкісними технологіями. До найкращих трьох серед тих, що мають найбільший попит, потрапили Java (8,7% звернень), Node.JS (8,4) та DevOps (5,6).

Серед популярних, але менш частотних запитів (3–5%), можна виділити Python, C/C++, GoLang, Android та .NET. А от запити на спеціалістів із Data Science, Unity, Flutter або Ruby були одиничними.

Тривалість проекту та зайнятість

Більшість компаній шукає розробників на довгострокові проєкти: 34,3% — на 6–12 місяців, 26,2% — більше ніж на рік. Ще близько третини замовників потребують послуг на 3–6 місяців, а решта — на 1–3 місяці.

95% клієнтів шукають спеціалістів на повну зайнятість (160 годин на місяць). Решта пропонують кандидатам 80 годин або фіксовану зарплату.

Рівень англійської

Нічого несподіваного: 90% клієнтів хочуть, щоби кандидати володіли англійською на рівні Upper-Intermediate. 6,9% роботодавців влаштує Intermediate. Решта або не потребують знання мови зовсім, або воліють мати справу тільки зі Fluent-спікерами.

Рейти

Найбільш популярна оплата — 35–40 доларів за годину: її пропонують понад 60% замовників. Близько 15% оцінюють роботу девелоперів у 30–35 доларів, а 10% — в 45–50. Інші рейти коливаються в межах 20–30 доларів за годину.

Країни-клієнти та сфери

Рейтинг країн-замовників очолює США (22,2%). Далі йдуть Україна (16,7) та Литва (11,1). Решта клієнтів — з інших європейських країн (Німеччини, Австрії, Британії, Польщі, Швеції) та Австралії.

Лідери в цій категорії — e-commerce та rental (більше ніж по 10% запитів на кожну зі сфер). Також серед популярних запитів — fintech, healthcare, digital, bank accounting і cloud streaming technologies.

Висновки

Наш досвід роботи показав, що масштабної кризи в IT-галузі не спостерігається. Ось що ми хочемо порадити тим, хто шукає клієнтів або партнерів:

  • Визначить експертизу, щоби вийти на ринок із чіткою пропозицією: сфера діяльності, технологія, досвід роботи, географія. Ознайомтеся зі статистикою (опитування, вакансії тощо): так ви зорієнтуєтеся, що саме зараз потрібно.
  • Сформулюйте мету: знайти спеціаліста на певне завдання, продати девелопера, укласти партнерство для делегування проєктів.
  • Продумайте конкретні дії. Щоби зекономити час на пошуки та перевірку потенційних клієнтів або партнерів, можна звернутися до посередника — як-от Red Jumpers Agency. Ми маємо мережу з кілька сотень надійних IT-компаній, які допомагають одна одній вирішувати проблему бенчу, закривати потрібну експертизу та знаходити нових клієнтів.