Блог

Від EcoFlow до CRM: як бізнесам пережити тотальний блекаут

Блекаут — нове слово, яке увійшло в лексикон українців цієї осені у зв’язку з відключенням електроенергії на фоні повномасштабного вторгнення. Проте українці були б не українцями, якби навіть в умовах війни не знайшли рішень для протистояння цій проблемі. 

Пересічні українці знаходять безліч варіантів — традиційних та не дуже — пережити зиму в умовах віялових та екстренних відключень світла.

Але як виживати бізнесу — інше питання.

В цьому матеріалі я окреслив основні проблеми компаній у зв’язку з нестачею потужностей інфраструктури та запропонував дієві рішення, які підприємці можуть використовувати вже зараз.

З якими проблемами стикається бізнес?

Перше та основне — відсутність електроенергії заважає планувати день співробітникам та працювати повноцінно. Наразі повноцінний робочий день є скоріше виключенням. Часом необхідно встигнути виконати великий обсяг роботи за 4 або навіть за 2 години. Звісно, зробити це виходить далеко не завжди.

Варто зауважити, що навіть якщо вашій компанії пощастило і відсутність електроенергії не впливає суттєво на робочі процеси, — постраждати від цього можуть ваші клієнти.

Ненормованість робочого графіку не дозволяє працівникам планувати робочу діяльність та швидко реагувати на дзвінки чи повідомлення. Отже, втрачається можливість для менеджерів з продажу та підтримки клієнтів швидко та якісно обробити вхідні заявки. Це веде до втрати клієнтів.

Що я раджу задля виходу із ситуації

Є кілька  варіантів пережити блекаут з найменшими втратами для бізнесу.

Підготуйте матеріально-технічну базу на випадок відключення електроенергії.

Пережити блекаут в офісі можливо, якщо створити матеріально-технічну базу для роботи у складних умовах. Краще одразу придбати генератор електроенергії та запас бензину для його роботи, а також автономний інтернет-модем (під час вимкнення світла інтернет часто зникає, і користувачі переходять на мобільний, перевантажуючи мережу). 

Найіменитіше обладнання, за яким зараз полює кожен власник бізнесу, — це зарядні станції EcoFlow та славнозвісні термінали Stralink, що вже довели свою ефективність на передовій. 

Звісно, це недешево. Для того, щоб підготувати офіс на випадок відключення світла, вам знадобиться понад 200 000 гривень. Існують, звісно, і більш бюджетні варіанти, але вони мають дещо гірші технічні характеристики. 

Поради для тих, хто працює вдома

Більшість українців сьогодні працює віддалено, тому я хочу виокремити кілька порад для тих, хто переживає блекаут вдома.

  • Контролюйте використання електроенергії. Відключіть від розеток електротехніку та електроприлади.
  • Підготуйтесь до аварійних відключень: за час наявності світла намагайтеся зарядити пауербанки, мобільні телефони та комп’ютер.
  • Плануйте свої робочі години. Так, ця порада може здатися дивною, адже аварійні відключення ніколи не є запланованими. Проте, наша продуктивність протягом дня не є однаковою, і часом людина за 4 години може зробити основну частину роботи (а не за 8 годин, як прийнято вважати). 

По максимуму автоматизуйте процес продажу та впровадьте надійну CRM-систему

CRM-система — необхідний інструмент для будь-якого сучасного бізнесу, адже вона допомагає впорядкувати базу даних та оптимізувати роботу багатьох відділів у компанії — відділу продажу, маркетингу, підтримки клієнтів тощо. 

Але в умовах дефіциту енергопостачання, CRM рішення, що здатне по максимуму автоматизувати процес продажу, — просто незамінний інструмент, здатний врятувати ваш бізнес від провалу!

Як саме?

Завдяки CRM-системі із функцією автоматизації процесів продажу ви можете:

  • Автоматизувати збір клієнтських даних. Коли клієнт заповнює форму на сайті, спілкується із чат-ботом тощо, CRM-система автоматично — без втручання менеджера — створює нову картку клієнта у базі даних, підтягуючи інформацію про нього. Коли світло з’явиться, менеджер зможе переглянути оновлення у базі даних та перейти до наступного кроку.
  • Автоматизувати відповіді на запити та фолоуапи. За статистикою, менеджеру з продажу необхідно надіслати в середньому 5 повторних імейлів, перш ніж лід сконвертується у клієнта. Робити це потрібно регулярно, що не завжди можливо, коли у вас по 12 годин немає електроенергії та інтернету. Завдяки CRM-системі ви можете налаштувати ланцюг імейлів і програмне забезпечення саме виконуватиме дії за вашої відсутності.
  • Автоматизувати просування ліда вниз по воронці продажу залежно від його відповіді на імейли.
  • Автоматизувати розподіл нових лідів між клієнтами.
  • Інтегрувати CRM-систему із месенджерами, щоб завжди бачити лічильник нових чатів та повідомлень. Коли менеджер доєднається до мережі, він одразу бачитимете всі нові повідомлення від клієнтів та зможе оперативно на них відповісти.

Хоча автоматизації CRM і не зможуть повністю замінити вас як менеджера з продажу, вони значно знизять обсяг хаосу, що розгортається у довгі часи офлайну. Вся інформація буде повною та організованою, а час затримок зменшиться.

І пам’ятайте, добро завжди перемагає зло, а світло — темряву. Тримаємось, працюємо, перемагаємо!